Page 2 of 2

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Thu Nov 15, 2007 2:01 pm
by tallamasca
Ako mislis na to je li moguće narpraviti ono što je ona prevrtala stvari i bacala dicu... moguće je... Ali to je vrlo razvijen stupanj telekineze. Jer da bi mogao pomaknit predmet treba ti puno vremena. Zato se i počinje od najmanjih i najlaganijih predmeta kao što je pero i sl.

Re: Stihovi, prizivi, paganske pjesme, bajalice, poezija

Posted: Sat Nov 24, 2007 9:06 pm
by Adonis
Jel ima ovo veze sa Wiccom http://youtube.com/watch?v=8YrV6EsrU0M

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Sat Nov 24, 2007 9:36 pm
by Adonis
Bio je jedan link ovdje o Diani pa evo jos malo o njoj http://youtube.com/watch?v=BDSu0-qDFQ8&feature=related

I evo jos lipi link http://youtube.com/watch?v=422H_NaiGNg&feature=related a dole po stani imate jos puno toga

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Sun Nov 25, 2007 11:35 am
by Soul Hunter
Linkove moraš pisat sa "-" prije toga. Koliko si ih zasad napisao nebi me čudilo da te emina kazni izbacivanjem.

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Mon Sep 29, 2008 7:47 am
by ando
mene zanima jedna stavr...nekako mi se wicca cinila vise zenska nego muska? da li u tome ima istine i da li se i muskarci mogu baviti wiccom (glupo pitanje ali eto)?
hvala

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Mon Sep 29, 2008 6:52 pm
by emina
ando wrote:mene zanima jedna stavr...nekako mi se wicca cinila vise zenska nego muska? da li u tome ima istine i da li se i muskarci mogu baviti wiccom (glupo pitanje ali eto)?
hvala
U wicci su podjednako i žene i muškarci. Neke denominacije strogo odvajaju muško i žensko, međutim ako polazimo od Gardnerove wicce, tu se muško i žensko vrednuje kao cjelina.

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Mon May 04, 2009 12:03 am
by Gwydion
Napisao sam jedan tekst za svoj sajt, u pitanju je egipatska tradicija veštičarstva, pa ću ga evo ovde podeliti sa vama:

Charles Lee Reese (Ebony Anpu)

(6. X 1950 - 7. V 1999)

Charles Lee Reese (6. X 1950 - 7. V 1999), rodjen je u Texasu u porodici koja je obožavala Boginju, no nažalost nema dovoljno dodatnih informacija o toj njihovom porodičnom, u to vreme za Ameriku prilično neobičnom, religijskom opredeljenju. Umesto da prihvati ponudjenu univerzitetsku edukaciju, mladi je Charles sa samo 18 godina odlučio da ode u Kaliforniju i da, po rečima njegove majke koja mu je i dala blagoslov za to, "studira sa Ordo Templi Orientisom". Po nekim drugim, prilično mitologiziranim, izvorima on je zapravo iz Teksasa pobegao u Kaliformiju zbog pucnjave sa policijom u kojoj je tamo učestvovao. Šta je od toga tačno verovatno će zauvek ostati misterija, no znamo da se on nije odmah inicirao u Ordo Templi Orientis . Po dolasku u Kaliforniju mladi se Charles našao u sred kontrakultunog epicentra Amerike i skupa sa najrazličitijim poslovima koje je radio, prošao je i kroz razne duhovne i okultne grupe. Magijsko ime Ebony je početkom sedamdesetih godina dobio tokom svoje inicijacije u Wiccu od strane sveštenice tog kovena. Drugi deo njegovog magijskog imena, Anpu, vezan je za egipatskog Boga Anubisa čije je to ime. Naime, on je Anpu dodao u svoje magijsko ime pošto mu se, po njegovom vlastitom svedočenju, njegov Sveti Andjeo Čuvar pojavio u obliku Anubisa ne bi li ga vodio, duž kabalističke staze Lamed, na merenje njegovog srca u dvorani Ma'at.
Ebony Anpu je tada već dobijao dodatnu novčanu pomoc od vlade zbog invaliditeta koji je imao. Naime, bolovao je od česte bolesti koju imaju mistici, preciznije bio je astmatičar. To mu je omogućilo da ima mnogo više vremena koje je posvećivao bavljenju okultnim i konačno se u drugoj polovini sedamdesetih sreo sa tekstovima Aleister Crowley-a i upoznao Hymanaeus Alphu 777 (Grady McMurtry-a), koji je tada već bio obnovio američki Ordo Templi Orientis. Tako Ebony Anpu postaje jedan od članova koji su u Ordo Templi Orientis ušli u najranijim talasima inicijacija, tačnije rečeno bio je u prvih 30 iniciranih. Od tada je Ebony Anpu, kako kažu, bio jedan od najkonstruktivnijih članova ovog reda, počev od održavanja prvih Gnostičkih misa u tada tek osnovanoj Thelema Loži u Berkleyu, preko održavanja prvih Eleusijskih rituala, uredjivanja i izdavanja O.T.O. Newslettera, pa sve do obavljanja funkcije Velikog Opšteg Sekretara Ordo Templi Orientisa. Dugo vremena smatrali su ga i za najboljeg Inicijatora za treći stepen Ordo Templi Orientisa.
Takodje, pokrenuo je sada već legendarnu izdavačku produkciju nazvanu Stellar Visions. Tu su objavljivani Crowley-evi tekstovi koji se tada nisu mogli tako lako naći u prodaji kao danas. Ta izdavačka kuća je, na primer, izdala jedno od prvih izdanja Liber Al-a. Ebony Anpu je bio prilično respektovan u okultnim krugovima tog vremena, o čemu govori i činjenica da je, kada je on 1982. nakon nekoliko astmatičnih napada u veoma teškom stanju hospitalizovan, Thelema Loža primila brojna pisma sa raznih strana. Medju njima tu je bilo i pismo stiglo od izdavača poznatog nezavisnog magijskog i thelemitskog magazina koji se zvao Cincinnati Journal of Ceremonial Magick, a u kojem je bila izražena zahvalnost i poštovanje za Ebony-a koji je i sam objavljivao u tom magazinu.
Ebony Anpu se naročito bavio drevnim Egiptom, njegovom duhovnošcu, kulturom i jezikom. Kažu da je hijeroglife mogao da čita bolje nego što mnogi Amerikanci znaju engleski, tako da kada je Grady McMurtry umro, Ebony Anpu je bio taj koji je njegovu dušu, recitujuci reči na staroegipatskom jeziku, posle kremacije usmeravao ka Gradu Piramida. Posle smrti Grady McMurtry-a Grand Loža Ordo Templi Orientisa se preselila u New York i Ebony Anpu je imao više vremena da se posveti svojim vlastitim radovima. Naime, on je godinu dana ranije već bio objavio rukopis sa čitavim jednim novim magijskim sistemom rada.
To prvo izdanje, nazvano Knjiga Šakala, distribuirano je kao kaligrafski ispisan rukopis koji je sadržao njegove Tesseract radove. U narednim godinama Ebony Anpu je razvijao sistem kovena zasnovan na ritualima proslava Ešbata u velikoj meri zasnovanih na delovima preuzetim iz egipatske Knjige izlaska u dan (na zapadu pogrešno poznate pod imenom Egipatska knjiga mrtvih) i elementima iz thelemitskog učenja.
Jednom prilikom, nakon što je počeo ritualni rad po svom sistemu, Ebony je imao viziju Boginje Babalon. Ona je počela da mu se obraća, a on je počeo da to zapisuje. Tako je nastala serija rukopisa koje je on nazvao Dijalozi.
Uskoro, tačnije 1988. godine, Ebony je na osnovu informacija iz tih Dijaloga imao zaokružen skup lekcija sistema egipatskog veštičarstva, neki su ga zvali i thelemitsko, za koji je sada imao i ime. Nazvao ga je Soko & Šakal.
Ebony je, kako je već rečeno, bio iniciran u Wiccu. U intervjuu za magazin Unicorn (No 5, 1983) koji su dali Hymeneus Alpha777, tadašnji Kalif Ordo Templi Orientisa, i Lola D. Wolfe, koja je bila jedna od ranih Inicijatora u Ordo Templi Orientisu i kasnije od 1987. do1988. Majstor Thelema Lože iz San Franciska, njih dvoije kažu da se u Ordo Templi Orientisu više članova tada bavilo Wiccom nego jogom, te da su oni često ritualno saradjivali sa Wicca prvosveštenicom Shandriom i njenim kovenom. Zapravo, kad su Krolijevi Eleusijski rituali prvi put posle toliko godina od originalnog izvodjenja obnovljeni u Kaliforniji to je bilo baš u saradnji sa pomenutom prvosveštenicom i njenim kovenom. Lokalna saradnja i podrška izmedju raznih paganskih grupa i Ordo Templi Orientisa očigledno je postojala sudeći i po oglasima i aplikacijama za Ancient Ways festival, koji je predstavljao eklektično sve pagansko okupljanje magijskih osoba, objavljivanim 1987. u Thelema Lodge Calendaru, magazina istoimene lože Ordo Templi Orientisa. Taj festival se već dvadeset šest godina održava u Kaliforniji u organizaciji istoimenog paganske/metafizičke prodavnice smeštene u Oaklandu. I baš je ta Ancient Ways paganska prodavnice bila mesto gde je Ebony Anpu početkom devedesetih često davao lekcije o sistemu egipatsko/thelemitskog veštičarstva koji je stvorio. Zainteresovani koji bi se priključili njegovom kovenu redovno su svake nedelje radili rituale u njegovoj kući.
Struktura veštičije tradicije koju je kreirao Ebony Anpu se zasnivala na Knizi Zakona koju je primio Aleister Crowley u Kairu 1904. U toj knjizi je rečeno : “Ko nas nazove Thelemitima neće pogrešiti, ako pobliže pogleda u reč. Jer unutar nje postoje Tri Ranga, Pustinjak, i Ljubavnik, i čovek Zemlje. Čini što ti je volja biće Celina od Zakona.”. To je osnov na kojem je Crowley zasnovao svoju organizaciju Astrum Argentum. Ordo Templi Orientis takodje koristi takvu podelu unutar svoje tri trijade, ali na drugačiji način.
Ebony Anpu je stoga svoj sistem takodje zasnovao na tri ranga. Prvi se osmišljen da se bavi zemaljskim planom i balansiranjem 4 elementa. Uključivao je takozvane Srebrene rituale koji su pored rituala Meseca (puni mesec - Tot and Sešeta, Kuća Života i mlad mesec - Konsu and Quersut, Kuća Smrti) uključivali i elementarno prostorno teranje (Rubinova zvezda), elementarno prostorno prizivanje (Srednji stub sa sledećim korespondencijama: Duh - Hadit, Vazhuh - Horus, Vatra - Ra, Voda - Harpokrat, zemlja – Seb), te aktiviranje 7 čakri telesnom masažom i radom sa Božanstvima koja su im korespondentna (Sahasara - Zvezde - Nuit, Adžna - Saturn - Set, Višudi - Jupiter - Amon, Anahata - Venera - Hator, Manipura - Sunce - Ra, Svadistana - Merkur - Tot, Muladara - Mars – Horus). Drugi rang je osmišljen da se bavi planetarnim radovima (8 Sabata: 4 ritualne proslave solsticija i ekvinoksa i 4 ritualne sezonske proslave, praćeno adekvatnim planetarnim pozicijama za izvodjenje magije, konkretno konjukcije Sunca, Merkura, Venere. Marsa i Meseca sa svakom planetom, te rituali za Jupiter, Saturn, Neptun i Uran), a treći planom fiksnih zvezda.
Svaki od ovih rangova po njegovom učenju ima svoje ključeve koji “otključavaju” mistično iskustvo koje onda transcendentira skup simbola koji dominira tim planom realnosti.
Veštičarstvo koje je Ebony Anpu kreirao bilo je u osnovi tantrička škola koja je balansirala i “desnu” i “levu” tantru... Recimo, rituali punog Meseca su korišteni da se uklone prepreke koje bi mogle da onemogućavaju nečiju Istinsku Volju. Tokom rituala mladog Meseca jačane su siline koje mogu pomoći da se osnaže naši potencijali da vršimo svoju Istinsku Volju. Tokom rituala punog Meseca odnos izmedju Sveštenice i Sveštenika je bio simboličan, dok su tokom rituala mladog Meseca Sveštenica i Sveštenik imalu puni seksualni odnos dok bi bili “zajahani” Božanstvima. Energija koja bi se aktivirala u tim ritualima je isto na različite načine koristila.
Rituali kovena su radjeni po principu gore navedenih Srebrenih rituala sledeći standardni veštičiji običaj da svi učesnici budu goli, a ritualima bi prethodilo ritualno kupanje svih učesnika, pri čemu su u vodu za kupanje dodavani sodijum hidroksid i velenduh. Primarna Božnstva koja su preuzimali Sveštenica i Sveštenik bila su Babalon i Therion, ali su postojala i druga Božanstva koja su preuzimana tokom različitih rituala.
Najvažnija tehnika koja se radila bio je Tesseract koji bi se mogao porediti sa jevrejskim Merkaba misticizmom. Tehnika je uključivala prizive i vizuelizacije vezane za 2 slova hebrejskog alfabeta, praćeno radom sa 22 tarot Aduta, čime bi se kreirao potpuno novi univerzum. Ili možda bolje reći da bi se skočilo u paralelni tok vremena. Zbog toga je magija Ebony Anpua i bila nazvana Multidimenzionalnom magijom. Posle te magije, ljudi bi svedočili da bi univerzum oko njih stvarno realno bio promenjen, pa makar to bilo da bi, kada se vrate kući, prekidači na šporetu bili drugačije rasporedjeni nego što su se oni sećali, pri čemu bi ih svi iz kuće ubedjivali da su oduvek i bili tako rasporedjeni.
Ebony Anpu je umro 7. maja 1999. godine u svom domu u Oaklandu. Uzrok smrti bila je njegova dugogodišnja bitka sa astmom. Sa njegovom smrti nije zamrlo i telemitsko veštičarstvo koje je stvorio. Bivši članovi njegovog kovena formirali nekoliko svojih kovena koji deluju u Kaliforniji i Oregonu, tako da se njegov rad nije ugasio.

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Thu May 07, 2009 11:40 pm
by emina
Tehnika je uključivala prizive i vizuelizacije vezane za 2 slova hebrejskog alfabeta, praćeno radom sa 22 tarot Aduta, čime bi se kreirao potpuno novi univerzum. Ili možda bolje reći da bi se skočilo u paralelni tok vremena. Zbog toga je magija Ebony Anpua i bila nazvana Multidimenzionalnom magijom.
U knjizi Ključevi Arkana dati je opis takvih operacija, ja sam osobno bila dobro zagrizla za isti eksperiment. Prema Abrahamu Abulafiji koji je vjerovao da Bog ne može biti shvaćen kroz svakodnevne simbole pa je posegnuo za korištenjem hebrejskog pisma u te svrhe i intenzivne meditacije - sve u svrhu promjene svijesti. Kombinacije slova korištene su kao KLJUČEVI početnog stupnja promjene svijesti. Međutim kolko god se tehnika naoko činila zgodna - potrebno je pogledat eksperiment Abulafijevog studenta u "Major Trends in Jewish Mysticism"

Re: Wiccanske tradicije

Posted: Tue Nov 24, 2009 1:09 am
by tallamasca
ja sam cula razne price vezane za stari koven i to na predijelu Hrvatske. ne znam koliko je toga istina, ali su price zanimljive.
Evo nekoliko primjera:

1. Uroci su se bacali pomocu jaja. U jaja bi stavili razlicite konce, tko zna sta sve ne, i osobi na koju su tili urok bacit bi dali ta jaja.

2. Kad bi se trebalo rodit dijete (nisam sigurna je li bilo koje dijete iil je morao bit sin), vjestica bi se popela na krov kuce kad bi se dijete trebalo rodit i pocela bi naricat. (nisu znali zasto, ali kako su mi rekli, zbog niceg dobrog...)

3. da su se mogle u bilo kojem trenutku pretovirit u bilo koju zivotinju.

Uglavnom, to su price koje sam cula. Najvise je, po prici, toga bilo dole di je Vrgorac. Ne znam koliko je sve to istina niti kojem su kovenu pripadale niti ista... al tako mi je receno.